Print this Post


Alro a înregistrat un profit net ajustat de 41 de milioane* de lei, în T1 2016

Date financiare și operaționale

– Cifră de afaceri de 564 de milioane de lei, comparativ cu 598 milioane de lei, în T1 2015

– EBIT de 23 de milioane de lei, față de un EBIT de 96 de milioane de lei, în T1 2015

– Producție de aluminiu primar de 68.000 tone, comparativ cu 66.300 tone, în T1 2015

– Producție de aluminiu procesat de 19.900 tone, comparativ cu 20.900 tone, în T1 2015

 alro panorama interiorSlatina, 16 mai 2016 – Alro S.A. (BVB: ALR, „Compania” sau „Alro”), cel mai mare producător de aluminiu din Europa continentală (exceptând Rusia și Peninsula Scandinavă) a înregistrat un profit net ajustat* de 41 de milioane de lei, comparativ cu 23 de milioane de lei, în perioada similară din 2015.

Cifra de afaceri a companiei a fost de 564 de milioane de lei, în scădere de la 598 milioane de lei, în perioada similară din 2015.

„Rezultatele financiare pentru primul trimestru demonstrează, încă o dată, că piața aluminiului este volatilă și doar programe de investiții susținute și pe termen lung, ca cele implementate de noi, ne pot ajuta să ne păstrăm poziția la nivel local și global.

Începutul de an a fost caracterizat de un nivel redus atât al cotațiilor aluminiului pe bursele internaționale, cât și al primelor de vânzare, ceea ce s-a reflectat într-o cifră de   afaceri în scădere, față de perioada similară a anului trecut. Această reducere a prețului a fost, parțial, compensată de vânzările de produse cu valoare adăugată mare, care au fost mai mari, din punct de vedere cantitativ, precum și de deprecierea leului în fața dolarului american în T1 2016 față de T1 2015. Astfel, în ciuda condițiilor de piață dificile, Alro reușește să obțină profit operațional și, totodată, să genereze fluxuri de numerar pozitive din  activitatea operațională”, a declarat Marian Năstase, Președintele Consiliului de Administrație al Alro.

În perioada analizată, Alro a crescut vânzările de aluminiu, atât în sectorul primar, cât și în cel procesat. Astfel, pe segmentul de aluminiu primar, Alro a înregistrat vânzări mai mari cu 23%, în special datorită livrărilor de bare și de sârmă, care au crescut cu 4.500 de tone și, respectiv, cu 2.500 de tone. În cadrul segmentului de aluminiu procesat, vânzările au crescut din punct de vedere cantitativ cu 4%, datorită livrărilor de benzi și table subțiri, care au fost  cu 1.000 de tone mai mari comparativ cu T1 2015.

Cu toate acestea, Compania a înregistrat un EBIT în scădere, de 23 milioane de lei, față de 96 milioane de lei, înregistrat în T1 2015, pe fondul reducerii semnificative a prețului aluminiului la Bursa Metalelor de la Londra (LME). Dacă în T1 2015, cotațiile au oscilat în jurul valorii de 1.800 USD/tonă, în T1 2016, acestea au scăzut semnificativ la o medie de circa 1.500 USD/tonă.

Pe de altă parte, profitul net al Alro a crescut, de la 6 milioane de lei, în primul trimestru al lui 2015, la 27 milioane de lei, în T1 2016, o influență importantă venind din diferențele de curs valutar aferente reevaluării împrumuturilor bancare denominate în valută.

În ciuda volatilității pieței aluminiului, Alro își continuă, și în 2016, strategia sa pe termen lung, mizând pe o creștere a ponderii și a cantității produselor cu valoare adăugată, precum și pe reducerea dependenței energetice prin scăderea continuă a consumurilor și creșterea gradului de reciclare a deșeurilor de aluminiu. Pentru aceste investiții, compania a aprobat un buget de 53 milioane de dolari pentru anul 2016, sursele de finanțare ale acestuia fiind în proporție semnificativă deja asigurate.

Rezultatele financiare trimestriale sunt disponibile într-un document separat pe website-ul Alro S.A.: www.alro.ro

*Rezultatul net ajustat reprezintă rezultatul net plus/(minus) cheltuială/(venit) cu/din deprecierea imobilizărilor, plus/(minus) pierdere/(câștig) din instrumente financiare derivate care nu se califică pentru aplicarea contabilității de acoperire a riscurilor, plus/(minus) cheltuieli/(venit) cu/din impozitul pe profit amânat.

Alro este o subsidiară a Vimetco N.V., companie globală de aluminiu primar și procesat, integrată pe verticală. Alro este cel mai mare producător de aluminiu din Europa Continentală (exceptând Rusia și Peninsula Scandinavică), având o capacitate de producție instalată de 265.000 tpa.

Principalele piețe de desfacere pentru produsele Alro sunt Uniunea Europeană (Ungaria, Polonia, Grecia, Germania și România). Compania are exporturi în SUA și Asia. Combinatul este certificat pentru conformitate cu ISO 9001 pentru managementul calității și are certificatele NADCAP și EN 9100 pentru unitățile de producție pentru industria aerospațială, precum și certificatul ISO TS 16949 pentru industria auto, iar produsele sale respectă standardele de calitate pentru aluminiul primar ale Bursei de Metale din Londra (London Metals Exchange – LME), cât și standardele internaționale pentru produsele laminate plate.

Având în vedere impactul semnificativ generat de marcarea la piață a instrumentelor financiare derivate care nu se califică pentru contabilitatea de acoperire, începând cu primul trimestru al anului 2013, conducerea Companiei a decis că indicatorul, rezultat net ajustat, reprezintă un indicator mult mai relevant pentru a urmări performanța financiară a Companiei.

Cifrele pentru Alro S.A. incluse în acest comunicat de presă reprezintă rezultate financiare trimestriale și sunt raportate în conformitate cu Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr. 1286/2012 cu modificările ulterioare, care este în conformitate cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS) adoptate de Uniunea Europeană, cu excepția IAS 21 Efectele variației cursurilor de schimb valutar cu privire la moneda funcțională.

LINIA ÎNTÂI ȘI ZIARUL DE OLT

Permanent link to this article: http://linia1.ro/alro-a-inregistrat-un-profit-net-ajustat-de-41-de-milioane-de-lei-in-t1-2016/