Conform unui comunicat de presă emis de Inspectoratul Teritorial de Muncă Olt, în datele de 31 martie și 30 septembrie ale fiecărui an, instituțiile publice au obligația de a publica, la sediul propriu și pe pagina proprie de internet, și vor menține publicată o listă a tuturor funcțiilor din autoritățile sau instituțiile publice respective ce intră în categoria personalului plătit din fonduri publice.
Lista trebuie să conțină următoarele: salariul de bază, solda funcției de bază/salariul funcției de bază, indemnizația de încadrare sau indemnizația lunară, după caz; tipul, baza de calcul, cota procentuală, valoarea brută a sporurilor, compensațiilor, adaosurilor, primelor și premiilor eligibile pentru fiecare funcție, precum și baza legală a acordării acestora; valoarea anuală a voucherelor de vacanță care urmează să fie acordate pentru o perioadă lucrată de un an, precum și baza legală a acordării acestora; valoarea anuală a indemnizației de hrană care urmează să fie acordată pentru o perioadă lucrată de un an, precum și baza legală a acordării acesteia; orice alte drepturi în bani și/sau în natură, dacă este cazul, precum și baza legală a acordării acestora; precum și orice informații cu privire la posibile limitări ale venitului salarial, precum și baza legală a acestora.
„Nerespectarea prevederilor de mai sus poate atrage răspunderea contravențională a conducătorului autorității sau instituției publice în cauză și se sancționează cu amendă între 5.000 și 10.000 lei, Inspecția Muncii având competența de a constata și sancționa aceste aspecte”, a declarat inspector șef Constantin Cristian Ungureanu, director ITM Olt.
Ionuț DUMITRESCU