Print this Post

Elena Vişan, manager al Spitalului Judeţean de Urgenţă Slatina:

Pentru a oferi pacienților noștri un serviciu medical de calitate, trebuie ca personalul din spital să fie unul cât mai bine pregătit

Pentru o activitate medicală de performanță, e nevoie de medici profesioniști și performanți, dar și de aparatură medicală de performanță. Cum stă SJU Slatina, la aceste capitole?

Sunt două capitole la care Spitalul Județean de Urgență Slatina „stă bine”! În ultimii ani, un număr tot mai mare de medici au ales să lucreze în spitalul nostru, mă refer aici atât la medicii rezidenți pe post, cât și la medicii care au susținut concurs pentru angajare, numărul acestora crescând cu aproximativ 70, aflându-ne astăzi în situația de a avea un număr optim de medici pe mai toate specialitățile medicale.

În ceea ce privește dotarea cu aparatură medicală, grație investițiilor făcute în spital de către Consiliul Județean Olt, în calitate de ordonator principal de credite, și Ministerul Sănătății,  Spitalul Județean de Urgență Slatina are, în acest moment, dotarea corespunzătoare pentru a putea oferi pacienților servicii medicale complexe.

Investițiile în dotarea cu aparatură medicală continuă și anul acesta, aflându-ne în curs de finalizare a procedurii de achiziție pentru o linie endoscopică digestivă și o linie endoscopică ORL, finanțarea fiind asigurată tot de către ordonatorul principal de credite.

elena visan 1Mai există situații în care pacienții sunt trimiși să cumpere medicamente și alte materiale sanitare și, dacă da, cum putem stopa acest fenomen întristător?

Din păcate, situația financiară a spitalului, în acest moment, nu este una tocmai bună. Funcționăm, de la finalul anului trecut, cu conturile blocate, ca urmare a înregistrării de arierate, respectiv plăți restante de peste 90 de zile de la termenul scadent.

Furnizorii au început astfel să onoreze comenzile cu întârziere, unii dintre aceștia sistând chiar livrările, ducând astfel la sincope în aprovizionarea cu medicamente și materiale sanitare  necesare desfășurării în bune condiții a actului medical.

Sperăm  ca, până la finalul anului, situația să se redreseze, astfel încât pacienții să resimtă cât mai puțin dificultățile cu care ne confruntăm în acest moment.

Cum este afectată activitatea Spitalului, în condițiile în care au apărut și în Slatina clinici private performante în care lucrează majoritatea medicilor care deservesc și Spitalul Slatina?

Putem vorbi de o oarecare concurență doar în ceea ce privește serviciile medicale în regim ambulatoriu.

Având în vedere însă că Ambulatoriul integrat (Policlinica) spitalului oferă cea mai diversificată paletă de servicii medicale din județ și că peste 300 de pacienți se prezintă, zilnic, pentru consultații și investigații de specialitate, suntem în  poziția de leader între furnizorii de servicii medicale din  județ.

În ceea ce privește internările continue, suntem unitatea sanitară care tratează anual un număr de aproximativ 50.000 de pacienți, cu o complexitate în creșterea a cazurilor.

Se află în plină desfășurare concursurile pentru ocuparea posturilor de asistenți medicali, infirmieri, brancardieri… Care-i diferența dintre acest concurs, în urma căruia, dintr-o sută de candidați, au trecut probele doar 3-4, și celălalt concurs, din urmă cu 6-8 luni, în urma căruia s-au ocupat toate posturile?

Cred că am devenit mai pretențioși… Având în vedere că „oferta” de cadre medicale medii este una bogată, înregistrându-se sute de absolvenți de școli postliceale în domeniul sanitar la nivelul județului, ne-am propus ca, în spital, „să-i angajăm pe cei mai buni”.

În ceea ce privește modalitatea de organizare a acestor concursuri, există o diferență doar în ceea ce privește proba scrisă a acestora, comisia de concurs renunțând la sistemul de testare tip grilă și optând pentru subiecte de sinteză care presupun cunoștințe temeinice în domeniu.

Pentru a oferi pacienților noștri un serviciu medical de calitate, trebuie ca personalul din spital să fie unul cât mai bine pregătit.

Oare când copiii și părinții slătineni vor beneficia de condiții decente și civilizate pe secțiile de Neonatologie și Pediatrie?

Lucrările de reabilitare a secțiilor de Neonatologie și Pediatrie au început la finalul anului precedent. După o perioadă în care aceste lucrări au fost suspendate din motive obiective (necesitatea efectuării unei expertize la incendiu), lucrările s-au reluat de luna aceasta și speram ca, până la finalul anului curent, cele două secții să fie complet reabilitate și dotate cu aparatură și mobilier medical. Mai cu seamă că este un proiect pentru care există deja finanțare asigurată de către Consiliul Județean Olt.

Cum ați colaborat cu fostul manager, Andrei Iordache, și ce „moștenire” v-a lăsat?

Orice colaborare între un economist „zgârcit” și un manager „mult prea generos” nu poate fi decât o colaborare cu „năbădăi”…

În ceea ce privește cea de-a doua parte a întrebării dvs., vă spun doar că sunt o persoană care preferă să caute soluții și nu vinovați!

Care este mesajul dvs. către pacienții noștri de toate zilele?

Îi îndemn să apeleze cu încredere la echipa de profesioniști din spitalul nostru, și mă refer aici la  întreg corpul medical, asigurându-i, totodată, de o  preocupare permanentă în a le oferi servicii medicale de calitate, pe măsura așteptărilor lor.

Dumitru Sârghie

Permanent link to this article: http://linia1.ro/pentru-a-oferi-pacientilor-nostri-un-serviciu-medical-de-calitate-trebuie-ca-personalul-din-spital-sa-fie-unul-cat-mai-bine-pregatit/