Cum care comisie? Cea din Parlament, a celor de la RCA și a celor din Comisia de Supraveghere a Asigurărilor! Dacă încă nu v-ați scos levierele, cricurile, bâtele sau alte obiecte contondente din portbagaj, pentru a le arunca în firmele de asigurări, atunci ați face bine să le pregătiți. Și am să vă lămuresc! Sunt convins că mulți șoferi au mers la începutul anului să-și reînnoiască polița de asigurare obligatorie, RCA-ul în speță, dar îi rog să-și cumpere înainte niște pastile de inimă. Pentru că nici taxa RCA nu a scăpat de majorare, dragi șoferi. Din 2005 și până în 2013 prețurile la RCA s-au balonat , cam de 300% pentru persoanele juridice și de 400% pentru persoanele fizice. Cei care ar trebui să monitorizeze aceste majorări injuste ale taxei RCA, ar fi cei de la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), aflată sub autoritatea Parlamentului, instituție care a fost creată, cică, pentru a apăra drepturile asiguraților RCA.
Adică un fel de Protecția Consumatorului pe partea de asigurări, unde poți merge cu jalba în orice problemă cu vreo societate de asigurări. Asta în teorie , evident! Căci, în realitate CSA-ul ăsta supraveghează bunăstarea firmelor de asigurări, pentru că în mod firesc această taxă ar fi trebuit micșorată și nu majorată. Dar toate acestea nu se puteau întâmpla fără ajutorul îmbuibaților din Parlament, care conduc acest CSA, prin cei șapte membri, numiți politic. Să vedem de ce RCA-ul trebuia micșorat: 1. Parlamentul a diminuat taxa către Fondul de Protecție a Victimelor Străzii de la 1,5%, la 0,3%. Banii de care dispune acest fond, sunt o cotă-parte din fiecare poliță RCA.
Deci, practic, fiecare poliță RCA trebuia să se reducă cu 1,2%, adicătelea trebuia să plătești mai puțin cu 1,2%, dragă conducător auto. 2. Parlamentul a diminuat pentru 2010 taxa de funcționare a societăților care emit RCA-uri, de la 1,25% la 1%. Mai pe scurtătură, fiecare firmă care vinde polițe RCA, trebuia să plătească o taxă de funcționare din fiecare poliță. Dar cu reducerea asta, plătesc mai puțin. 3. Parlamentul, prin mandatarul său, acest CSA, a redus în 2007 contribuția la Fondul de Garantare al Asiguraților de la 1%, la 0,8%. În traducere, toate societățile care fac asigurări trebuie să depună într-un fond, o cotă-parte din sumele încasate, pentru despăgubiri în cazul falimentului. Evident, nici această reducere nu s-a văzut în polițele RCA nici în 2008, nici în 2009, nici în 2010 și nici în acest an. 4. Prețurile pieselor auto s-au diminuat cu 30% începând din 2007, când au fost eliminate taxele vamale ale UE. În traducere după Grigore Ureche, asta înseamnă că având în vedere faptul că asigurarea RCA acoperă reparațiile în caz de accident, și cu cât costurile pieselor schimbate sunt mai mici, cu atât asiguratorul plătește la despăgubire mai puțin și deci prețul poliței, ar trebui să fie mai mic. Ei, încă nu ați scos levierele?! Pentru așa țeapă care ne-o dau ăștia cu firmele de asigurări, în complicitate cu Parlamentul, mai că-ți vine să scoți pistolul!
Asta e cel mai tare ziarist din Olt. Si din cate stiu, nu e de aici. E din Moldova. Felicitari ziarului Linia 1 pentru ca l-a cooptat