AcasăEconomieALRO Slatina investește pentru creșterea competitivității

ALRO Slatina investește pentru creșterea competitivității

Joi, 26 septembrie 2013,  a avut loc la sediul ALRO Slatina conferința de prezentare a proiectului „Consolidarea și modernizarea sectorului productiv prin achiziționarea de utilaje de finisare table și benzi de aluminiu și aliaje”, proiect derulat în perioada martie 2011-septembrie 2013.

Proiectul „Consolidarea și moder-nizarea sectorului productiv prin achiziționarea de utilaje de finisare table și benzi de aluminiu și aliaje”, cofinanțat de Uniunea Europeană, a vizat consolidarea și modernizarea sectorului productiv prin  achiziționarea unor utilaje de finisare table și benzi din aluminiu și aliaje. Acesta are ca scop asigurarea unei dezvoltări sustenabile și durabile, precum și a unei competitivități în creștere. Valoarea totală a proiectului este de peste 43 milioane lei, dintre care 17,18 milioane de lei  reprezintă împrumutul nerambursabil din partea UE.

alro 1În baza proiectului, implementat în Slatina pe o perioadă de 32 de luni, SC. ALRO SA a achiziționat utilaje de finisare table și benzi din aluminiu și aliaje, o linie de planare prin întindere, o linie de tăiere la lungime și sistem automat de împachetare, o linie de fâșiere și un sistem automat de împachetare. Programul a vizat un impact pozitiv asupra operațiunilor ALRO Slatina, contribuind la valoarea adăugată mare, la crearea de noi locuri de muncă și vizând noi clienți, prin intermediul gamei diversificate de produse.

Anul acesta, ALRO a continuat să investească în extinderea capacității de producție pentru produse cu valoare adăugată mare, înregistrând o creștere a livrărilor de aluminiu procesat. În același timp, Compania a continuat să investească în procesarea deșeurilor de aluminiu, pentru a reduce costurile cu energia (generate de taxele impuse pe consumul de energie – certificate verzi, taxa de cogenerare etc.).

Utilajele sunt aduse de la firma spaniolă Salico Hispania SA, în urma unei licitații, iar această firmă a făcut cea mai bună ofertă, Spania fiind unul dintre marii producători de aluminiu din lume.

alro 3 „Astăzi, dorim să prezentăm un obiectiv, este vorba despre programul de creștere a capacității de aluminiu prelucrat de la 120.000 de tone și ne gândim să ajungem la 140.000 de tone, în viitor și nu aș putea spune că este ultimul, dar noi am ajuns la capacitatea de 120.000 de tone, în care vom avea aproximativ 50% plăci, 50% table și benzi”, a spus Gheorghe Dobra.

ALRO mai are în vedere și extinderea volumului de producție și a cifrei de afaceri, care vor aduce o influență bună asupra companiei.

Pe lângă asta, creșterea volumului exportului este un punct cheie, care cere utilizarea de tehnologii moderne, creșterea parametrilor calitativi a produselor finite, ceea ce vor permite ALRO să se extindă pe piața  internațională mult mai mult decât în prezent.

Prin acest proiect de finanțare, compania a achiziționat un număr de trei utilaje/linii tehnologice specifice: Linie de planat prin întindere – cu capacitate anuală de 50.000 t/an; Linie de tăiere la lungime și sistem automat de împachetare – cu o capacitate anuală de 50.000 t/an pentru bandă de aluminiu și aliaje de diferite grosimi; Linie de finisare – cu o capacitate anuală de 30.000 t/an pentru bandă de aluminiu.

alro 2Aceste linii tehnologice au fost deja puse în funcțiune, iar presa a avut acces la hala ALRO din fostul  ALPROM.

Cu privire la unele taxe care îngreunează  producerea de aluminiu, managerul general al SC. ALRO SA, Gheorghe Dobra, a precizat: „Va fi foarte greu să menținem producția de aluminiu primar dacă nu se iau niște măsuri de reducere sau de suspendare a acestor taxe, cum sunt în alte țări din Uniunea Europeană. Este foarte greu să fi competitiv în această situație”.

La conferință, au mai luat parte și Mircea Popa, director operațional aluminiu prelucrat, Ioan Sava, director tehnic în cadrul ALRO, Nicu Durău, director Resurse Umane, Ovidiu Bălu, manager de investiții, Florența Ghiță, Premium Communications și Andra Bilici, tot de la Premium Communications.

Linia Întâi

- Advertisment -

Most Popular

- Advertisment -