Slatina rămâne, mai departe, împotriva politicilor publice potrivnice, capitala metalurgiei neferoase din România. Cu industria prelucrătoare pe post de artilerie grea.
Tot conceptul a fost lansat acum 50 de ani, când, în iunie 1965, se turna prima șarjă de aluminiu românesc, la Slatina, într-o capacitate de producție așezată în mijlocul câmpiilor fostei cooperative de producție din ceea ce urma să devină, peste ani, capitala județului Olt.
Treptat, aici au fost înființate firme specializate în prelucrarea aluminiului: fosta IPA, fosta întreprindere de cabluri și, mult mai în urmă, dar tot în acele timpuri ale economiei centralizate, IPTAPA, astăzi ALTUR Slatina.
Dacă onor conceptul integrat al aluminiului format din structura relațională dintre ALRO și subsidiarele sale din zona fostei ALPROM formează o relație aparte, lucrurile stau altfel în ceea ce privește ALTUR. O companie detașată de sistemul principal al aluminiului, unde piața e alta, iar rigorile sunt după standarde întâlnite în industria producătoare de înaltă aparatură medicală. Asta, pentru a găsi o similitudine între ce înseamnă produsul finit al ALTUR și pretențiile unei piețe, acolo unde exigența este împinsă la maxim.
La Slatina, în halele ALTUR, se produc componente pentru Porsche, Maserati, Volvo… Și lista e lungă…
Despre ALTUR Slatina se scrie mai puțin decât despre principalul producător de aluminiu din Europa de Sud-Est. E puțin ca la fotbal. Dacă ești talentat, poți să ai o singură neșansă: să fii coechipier cu altul și mai talentat ca tine.
Chiar și așa, e bine de știut, pentru comunitatea slătineană și nu numai, faptul că, la Slatina, în halele de la ALTUR, se realizează produse finite cu valoare adăugată maximă, care se includ în mărci auto de renume. Ei, bine, Porsche, Maserati, considerate cele mai luxoase mărci auto din lume folosesc subansamble din aluminiu turnat, realizate la ALTUR Slatina. Iar, când vârful gamei apelează la producătorul slătinean, e de la sine înțeles că și mărcile din divizia de linie consideră calitatea reperelor de la Slatina.
Bosch a intrat în portofoliul ALTUR
O marcă înregistrată nemțească, fără nicio altă prezentare, producătorul Bosch, cu o vechime de 130 de ani, numărul unu mondial în producția de scule, accesorii, componente ale diverselor mecanisme și dispozitive, contractează în prezent subansamble și carcase de la ALTUR Slatina. Încă o dovadă că exigența nemțească și-a găsit la noi un partener pe măsură, unul care corespunde unei piețe atât de exigente, unde nu se acceptă niciun rabat de la calitatea produsului servit consumatorului final.
Nu insistăm în această prezentare decât pe elementele de vârf din două domenii: auto și profesioniști ai sculelor. Cu toate astea, în lipsa partenerilor ALTUR se află și alte firme așezate în industriile de profil, unde se folosesc elemente turnate static din aluminiu, produse și garantate de echipa celor din ALTUR Slatina, poate regina neîncoronată a producției pieselor specifice din domeniu. AICI, în ROMÂNIA, la SLATINA. Într-un pariu continuu cu o economie de piață, unde se răzbate din ce în ce mai greu, unde în unele situații, chiar dacă ești cel mai bun, trebuie să te confrunți cu vicisitudinile unui sistem general, iar statul uită să fie un partener loial și nimeni nu se gândește să-i apere pe producătorii autohtoni de concurența neloială din China.
LINIA ÎNTÂI ȘI ZIARUL DE OLT