AcasăActualitateConsiliul Județean Olt – soluție pentru locuitorii din nordul județului Olt, prin...

Consiliul Județean Olt – soluție pentru locuitorii din nordul județului Olt, prin construirea unui pod nou între Verguleasa și Drăgășani!

Consiliul Județean Olt vine cu o soluție pentru locuitorii din Nordul județului Olt afectați de prăbușirea pasarelei pietonale a podului de peste râul Olt, care face legătura dintre comuna Verguleasa și orașul Drăgășani. Podul care leagă județele Olt și Vâlcea a fost închis circulației pietonale și pentru autoturisme, încă din luna martie a acestui an.

Intervenția CJ Olt vine în contextul în care locuitorii din Nordul județului, atât navetiști, care merg la serviciu, cât și copii și tineri care merg la școală, la Drăgășani, sunt nevoiți să ocolească, mai mult de 60 de km, pe ruta ocolitoare Poganu – intersecție DN 67 B (Câmpu Mare, Dobroteasa) – DJ 678 (Buciumeni, Vâlcea) – DJ 678C (Orlești) – DN64 – Drăgășani.

Concret, Consiliul Județean Olt își propune să realizeze o variantă ocolitoare, pe DJ 648 A, drum aflat în administrarea CJ Olt, pe o lungime de 1,763 km,  prin construirea unui pod din tuburi, peste contra-canalul aflat pe malul stâng al Hidrocentralei de la Drăgășani.

Investiția are o valoare de aproximativ 1 milion de lei și un termen de finalizare de o lună, după obținerea avizului de la Hidroelectrica Râmnicu Vâlcea și emiterea ordinului de începere a lucrărilor. Consiliul Județean a avansat, deja, demersul, prin achiziția tuburilor necesare podului, întocmirea documentației tehnice și solicitarea avizului.

Podul a fost construit în anul 1901, pe o lungime de 400 metri și o lățime de 5 metri, fiind reabilitat în 1965, când a fost extins la 7 metri și un metru de trotuar. În urma unei expertize tehnice, din 2019, a reieșit faptul că podul nu mai poate fi reabilitat, acesta necesitând dărâmarea și construirea unuia nou. În acest sens, în anul 2000, s-a demarat licitația pentru reabilitarea DN 67D și construirea noului pod, însă, un an mai târziu, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova a reziliat contractul, pentru nerespectarea obligațiilor de către asocierea de firme câștigătoare. Licitația pentru reabilitarea întregului drum este, la acest moment, în litigiu.

Dacă lucrările de reabilitare a podului actual, aflat în administrarea CNAIR, vor întârzia, CJ Olt ia în calcul asfaltarea noului tronson.

Dragoș Sîrghie

- Advertisment -

Most Popular

- Advertisment -

Recent Comments