Dle deputat, cum e posibil ca, într-o țară europeană (recte România), Curtea Constituțională să fie alcătuită conform algoritmului politic, al aritmeticii parlamentare, cele mai multe decizii ale acesteia fiind politice? Cum e în țările civilizate, în această chestiune?
PNL a luat decizia să inițieze procedura de modificare a modului în care funcționează CCR. În acest sens, s-a stabilit un grup de lucru format din reprezentanții partidului care au activitate în Comisia juridică în cele două Camere ale Parlamentului. Obiectivele acestui grup de lucru sunt realizarea unei analize comparative a modului în care funcționează Curțile Constituționale în alte țări europene. Printre modificările vizate de PNL ar fi schimbarea modalității de vot în luarea deciziilor de către judecătorii CCR, prin introducerea unei majorități calificate, precum și felul numirii magistraților Curții. Vrem să identificăm limitele în deciziile pe care le poate lua CCR și o serie de alte aspecte care au ca obiectiv să punem Curtea Constituțională în slujba democrației, în slujba cetățeanului, să împiedicăm apariția unor decizii ale CCR care să fie luate în sprijinul unor grupuri de interese și împotriva prevederilor CCR.
O întrebare parțial asemănătoare primei: cum poate da CNSAS un verdict conform legii, din moment ce și acest organism este reprezentat în oglinda aceluiași algoritm politic?
PNL va dezbate oportunitatea modificării sau nu a legii de funcționare a CNSAS (a Ordonanței de Urgență nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității, cu modificările și completările ulterioare) cu celelalte partide parlamentare.
O altă instituție politizată la maxim este Consiliul Național al Audiovizualului… Este inadmisibil să tolerezi televiziuni ca Antena trei și altele, fără a lua măsuri legale și favorizând vizibil puterea criptocomunistă a PSD… Ce poate face PNL în acest sens, dacă tot a venit la putere?
Consider că Partidul Național Liberal ar trebui să facă demersurile necesare pentru asumarea proiectului de reorganizare, redefinire a rolului și redescoperire a misiunii sale a Consiliului Național al Audiovizualului, care este, în prezent, o instituție comunistă, arondată partidelor care se află la guvernare, din cauza faptului că membrii CNA sunt propuși politic. CNA-ul reprezintă o instituție de cenzură de tip totalitar a mediului audio-vizual, aflată total sub controlul puterii politice și din aceste motive trebuie reformată de urgență pentru a i se reda adevărata menire pentru care a fost creată. Instituția CNA trebuie să se transforme într-un organism de reglementare apolitic al cărui consiliu de conducere să fie format din persoane propuse de formele asociative din domeniul audiovizualului, de către societatea civilă și Academia Română și să fie votate în plenul Parlamentului.
Ce-l recomandă pe Ionuț Stroe ca să fie ministrul Tineretului și Sportului?
Ionuț Stroe este un tânăr liberal valoros și ambițios care are proiecte serioase pentru ministerul pe care-l va conduce. Unul dintre acestea este ca Ministerul pe care-l va conduce să nu mai aibă doar rolul de a plimba banii dintr-o parte în alta, ci să fie folosiți, la fel cum fac americanii în finanțarea activităților sportive.
D-le deputat, există în cadrul Ministerului Muncii un departament al pensionarilor care nu face altceva decât să numere morții care ies din sistemul de pensii și să aplaude, parcă, plecarea din sistemul de pensii a bătrânilor noștri pensionari. Ce va face PNL pentru a reforma acest departament de un cinism nemaivăzut?
Guvernul PNL dorește restructurarea Executivului și refacerea capacității administrative și a încrederii cetățenilor în instituțiile statului prin reașezarea structurilor de guvernare centrală și locală pe principiile eficienței instituționale și meritocrației administrative. De aceea, liberalii propun un audit al instituțiilor publice, mai multă transparență, integritate, echitate și profesionalism în administrația publică locală și centrală. Și Ministerul Muncii va fi supus unui astfel de audit.
Vreau să spuneți cititorilor Liniei Întâi ce etape au fost parcurse de către președinția României, mai precis de către d-l președinte Iohannis, în privința proiectului „România educată”, având în vedere că o țară needucată poate aduce în fruntea statului sfertodocți, analfabeți și miniștri suburbani, fără cei șapte ani de acasă?
„România Educată” este proiectul național inițiat de Președintele României menit să susțină reașezarea societății pe valori, dezvoltarea unei culturi a succesului bazate pe performanță, muncă, talent, onestitate și integritate. La intrarea în cel de-al doilea secol de existență ca stat modern și unitar, este important ca educația să dobândească o fundație solidă și predictibilă, pe care să continue drumul către România Educată.
Raportul România Educată a fost lansat public de președintele Klaus Iohannis. Documentul, numit „România Educată. Raport al Președintelui României, Klaus Iohannis”, prezintă de-a lungul a peste 100 de pagini Viziunea pe educație până în 2030, listează problemele din învățământ și propune o serie de soluții.
Cum respectă d-l președinte Iohannis și PNL valorile culturale fundamentale ale României?
Atât în programul de guvernare al PNL cât și în programul prezidențial „Împreună pentru România normal” al președintelui Klaus Iohannis, domeniul cultural are alocat un loc important. Programul de Guvernare propus de către Partidul Național Liberal are în vedere promovarea unui set de măsuri destinate diversificării resurselor pentru cultura independentă, debirocratizarea Ministerului Culturii si Identității Naționale și a administrației publice locale care finanțează cultura și elaborarea unor principii de guvernare solidă în domeniul culturii, la toate nivelurile.
Partidul Național Liberal privește protejarea și dezvoltarea culturii ca pe o îndatorire fundamentală a statului, care depășește obiectivele unei perioade de guvernare, indiferent care este durata acesteia, accesul la cultură fiind garantat prin articolul 33 din Constituție. Politicile publice responsabile în acest domeniu reprezintă pentru guvernul PNL nu numai o obligație morală, ci și o strategie de dezvoltare, o formă de consolidare a prestigiului României în exteriorul țării și în ochii propriilor cetățeni, o cale de creștere a calității vieții pentru cetățenii țării noastre și o investiție în viitor, iar măsurile propuse vor urmări obiective consacrate de legea fundamentală
Credeți că între europarlamentarul Rareș Bogdan și Ludovic Orban s-a produs o ruptură?
Nu s-a produs nicio ruptură. Ludovic Orban si Rareș Bogdan fac o echipă foarte bună, fapt demonstrat și de ultimele rezultate ale PNL la alegerile europarlamentare din mai, cât și de scorul pe care-l are PNL, în ultimele sondaje politice.
Petre Țuțea spunea: Liberalismul ne duce ca trenul la destinație. Este liberalismul de azi acel tren pomenit de marele nostru cărturar?
Sunt convins că PNL va duce România acolo unde trebuie să fie: pe peronul normalității. După 30 de ani de la Revoluție, depășim în sfârșit tranziția și începem construcția României normale. După aproape 3 ani marcați de criza statului de drept în care PSD a aruncat România, după o guvernare care a eșuat în dimensiunile sale esențiale — economice, sociale, politice și instituționale, Președintele Iohannis și PNL propun românilor programe prin care să construim împreună România normală. Programul de guvernare al Partidului Național Liberal pentru anul 2020 are ca obiectiv general pregătirea reformelor necesare pentru intrarea României într-o nouă etapă, a modernizării în spirit european a instituțiilor și serviciilor publice. Principalele direcții de acțiune vor fi profesionalizarea administrației publice, întărirea statului de drept și a democrației, combaterea corupției, creșterea calității educației, îmbunătățirea serviciilor de sănătate, dezvoltarea economică pe baze sănătoase, menținerea orientării euroatlantice în politica externă.
Cum vedeți România de mâine?
Am spus mai sus: văd o Românie Normală! Ce înseamnă România Normală? În România normală, legea este lege pentru toți. În România normală, statul funcționează pentru cetățean. România normală este România în care se întorc copiii și frații noștri, pentru că își văd un viitor aici, în țară. În România normală, în fruntea instituțiilor ajung oameni pe merit, nu pe pile și cunoștințe. România normală este România puternică în Europa și în lume, un partener de nădejde pentru toți aliații noștri. România normală înseamnă o țară sigură, care le oferă cetățenilor toate condițiile necesare pentru a duce un trai bun, știindu-și copiii în siguranță. În România normală, politica este apropiată de cetățean, iar decidenții înțeleg pe deplin responsabilitatea pe care o au față de români. România normală își protejează identitatea, valorile, patrimoniul și resursele.
Rezultatul alegerilor prezidențiale de anul acesta va fi unul care îi va mulțumi pe români. Cu Klaus Iohannis președinte al țării, România va deveni o țară normală, în care românii se vor întoarce și nu vor mai pleca. Iohannis este președintele pe care-l doresc majoritatea românilor. Are capacitatea de a uni societatea în jurul unor valori comune prin coagularea forțelor politice interne democratice în respectarea angajamentelor pro-europene și de securitate națională transatlantice și a demonstrat că are capacitatea de a-i reuni pe cei mai importanți lideri politici în jurul unor proiecte de interes comun pentru țara noastră.
A câștigat prestigiul, încrederea și aprecierea partenerilor pentru a reprezenta cu cinste România și pentru a influența deciziile la nivel european și transatlantic în favoarea românilor. Este un președinte cu care poți fi mândru oriunde în lume. De când este România Republică, doar Președintele României în funcție, Klaus Iohannis, prin prestigiul și credibilitatea de care se bucură în relațiile cu liderii occidentali și prin acțiunile sale ferme, a reușit ca țara noastră să aibă statutul de membru respectat și apreciat în lume. Este Președintele României de care avem nevoie și despre care știm sigur că poate da o perspectivă și o direcție corectă țării.
LINIA ÎNTÂI