AcasăActualitateInspectoratul pentru Situații de Urgență Olt – bilanț 2024!

Inspectoratul pentru Situații de Urgență Olt – bilanț 2024!

Miercuri, 29 ianuarie a.c., inspectorul șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Olt – colonelul Adrian Tănase – a prezentat bilanțul activității, în cursul anului trecut. A fost prezentat și obiectivul de investiții „Subunitate de Pompieri, în cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență «Matei Basarab» al județului Olt”, cu amplasament în satul Șerbăneștii de Sus al comunei Șerbănești. Valoarea investiției este 4.999.727,18 lei.

„Se așteaptă depunerea cererii de finanțare. Este un proiect derulat pe Programul de Dezvoltare Durabilă 2021-2027. Este coordonat de Ministerul de Internet și Inspectoratul General pentru Situații de Urgență. Noi o să fim beneficiari și în echipa de implementare. Suntem la stadiul de depunere a cererii de finanțare și de aprobare. Suntem în etapa I a acestui proiect, cu 15 subunității care se vor construi în țară. Șerbănești este una din ele. Ar urma să deservească undeva la zece localități.

Timpul de răspuns ideal este să se reducă la 15 minute. Acesta este scopul și în acest program, se încearcă accesarea fondurilor și construirea a sută de subunități în toată țara pentru reducerea timpului de răspuns. În prezent, cel mai repede în zonă intervine Detașamentul Slatina, undeva la 35 de minute. Se va reduce timpul de răspuns la 15 minute, în toate localitățile. De exemplu, pentru Șerbănești, se fac undeva la 35 de minute. Atunci o să fie în localitate. Este o investiție extraordinară și e bine că am prins acest program și se va realiza”, a declarat colonel Adrian Tănase.

Se estimează ca lucrările să înceapă într-un an. Locația este stabilită, în apropierea Primăriei din localitate, pe terenul unei foste grădinițe, care a fost pus la dispoziția inspectoratului, fiind trecut în patrimoniu Ministerului de Interne. Subunitatea era necesară, având în vedere că zona este cea mai depărtată din județ.

„După cum știți, cu sprijinul Consiliului Județean Olt, s-a reușit construirea la Dobroteasa a subunității de acolo. Se ajungea de la Slatina către zona aceea. Aveam și un plan de cooperare cu ISU Vâlcea, Drăgășani, localitatea Drăgășani, subunitatea de acolo. Interveneau ei în primă fază, și acum ne sprijinim. Dar am reușit, prin construirea substației de la Dobroteasa, să reducem timpul de răspuns. Acolo era timpul mai mare. Acum trebuie să dezvoltăm centrul județului, în sensul acesta să dotăm, să construim subunități și să reducem timpul de răspuns la maximum 15 minute”, a mai spus colonel Adrian Tănase.

Totodată, se va efectua o analiză operativă, pentru a se stabili necesitățile unor altor subunități, pentru județul Olt. Se vor purta discuții cu primarii localităților, pentru a se găsi soluții pentru dotarea SVSU.

„Ar mai fi nevoie în sudul județului, probabil să mai fie o subunitate, iar în centrul județului mai avem nevoie de una. Este în perspectivă. Această decizie se va lua, în funcție de analiza operativă. Deci, se va alege localitatea, astfel încât timpul de răspuns să fie cel mai mic posibil. Când se va realiza obiectivul de la Șerbănești, nu vom mai avea zone în care să se ajungă mai târziu de 15-20 de minute. Ideal ar fi să fie cât mai mic. De aceea, lucrăm și pe celălalt plan, a dezvoltării serviciilor voluntare pentru situații de urgență, care pot să-și acționeze autospeciale de intervenție. Și atunci, timpul de răspuns e minim. Că dacă localitatea are o mașină de intervenție în dotare, cu șofer și, eventual, doi servanți, ar putea să ajungă în două-trei minute și noi să venim în sprijin. Așa ceva există, în peste zece localități. Încercăm să dezvoltăm și acest sector și chiar o să avem întâlniri cu primarii. Este stabilită prima, pe data de 5 februarie. Facem pe zone, ne întâlnim cu primarii și încercăm să găsim soluții, împreună, pentru dotarea SVSU. În prima fază, cu echipamente de primă intervenție, aceasta e obligativitatea legală. Și apoi, cei care pot să doteze, să-și acționeze autospeciale, ar fi ideal să avem. De fapt, e sprijinul real al intervenției și al comunității din localitatea respectivă.

Dotarea cu autospecială îi obligă pe primari să angajeze șofer și personalul care deservește, poate să fie și voluntar. Poate să fie voluntar de acasă. Oamenii sprijină, dacă mașina de intervenție ajunge acolo. Există oameni care se pricep și ajută. Până la urmă, asta e și activitatea de voluntariat. Ajută șoferul, conducătorul, pornești mașina, pornești pompa, ai acționat către incendiu. Până ajungem noi, la 15-20 de minute. Trebuie să aibă materiale de primă intervenție, necesare la serviciul voluntar, pentru situații de urgență de tip B 1. Sunt un echipament de protecție, un aparat de respirat și câteva stingătoare, este echipamentul de primă intervenție. Activitatea serviciilor voluntare și private, pentru situații de urgență, este coordonată tot de noi. De asta, putem să chemăm serviciile private, ne-au sprijinit mereu. Sunt servicii care au o singură mașină și nu își permit să ne trimită nouă mașina și să rămână obiectivul lor descoperiți. În schimb, au două, trei, patru mașini de stingere și, astfel, ne pot veni ei în sprijin”, a încheiat colonelul Adrian Tănase.

Dragoș Sîrghie

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Most Popular

- Advertisment -

Recent Comments