AcasăAdministrațieNoua conducere a Companiei de Apă își asumă pierderile de apă de...

Noua conducere a Companiei de Apă își asumă pierderile de apă de 51% și, astfel, reducerea facturilor pentru consumatorii din județul Olt!

În cadrul unei conferințe de presă, noul primar liberal al Municipiului Slatina, Mario De Mezzo, împreună cu directorul general al Companiei de Apă Olt (CAO), George Ionică, au anunțat măsuri semnificative pentru reducerea facturilor la apă în județul Olt, propunând Consiliului de Administrație, sută la sută pesedist, un proiect esențial, cu o notă de fundamentare bine pusă la punct,  pentru toți locuitorii din Olt, afectați de costurile ridicate ale serviciilor de apă.

„Am identificat un prim pas în proiectul nostru de a asigura celor cinci metri cubi de apă promiși. Nu vom reduce încă volumul, dar putem reduce costurile pentru consumatori,” a declarat Mario De Mezzo. „Locuitorii din Slatina și din întreg județul Olt suportă un tarif de 16 lei pe metru cub, care include o pierdere de 51% cauzată de infrastructura veche. Compania de Apă va suporta această pierdere, ceea ce va permite o reducere de cost până la 11,97 lei pe metru cub, de la 1 decembrie,” a adăugat primarul.

Primarul a subliniat că această reducere este „doar un pas intermediar,” continuând eforturile pentru acordarea celor cinci metri cubi de apă. Soluția propusă a fost formalizată într-o notă de fundamentare, care urmează să fie avizată de Consiliul de Administrație CAO, controlat de o echipă de consilieri PSD, pentru a permite aprobarea finală în cadrul Adunării Generale a Acționarilor, unde Primăria Slatina deține 75% din drepturile de vot.

George Ionică, noul director al CAO, a fost apreciat de primarul De Mezzo pentru profesionalismul și deschiderea echipei sale în identificarea soluțiilor. Mario De Mezzo a subliniat că măsura este una echitabilă, iar tariful rămâne neschimbat, evitând astfel orice probleme cu ANRSC și Uniunea Europeană.

Astfel, prin acest demers, noua conducere a CAO face un prim pas concret pentru reducerea poverii tarifare a consumatorilor și restabilirea încrederii locuitorilor județului în serviciile de apă, pe drumul către beneficii reale și accesibile pentru întreaga comunitate.

Mario de Mezzo – primarul Municipiului Slatina:

… Un pas intermediar care vine în sprijinul populației

Avem un singur subiect pe lista discuției de astăzi, dar atât eu, cât și George Ionică, am considerat că este un subiect suficient de important pentru locuitorii județului Olt, încât să facem această conferință de presă. Am văzut, în spațiul public, foarte mulți locuitori, sigur, e o coincidență că sunt pesediști cei mai mulți dintre ei, care, după ce au tăcut și-au acceptat aproape dublarea sau, de fapt, mai mult decât dublarea prețului la apă, în ultimii patru ani, în ultimele două săptămâni, de când am preluat mandatul, au fost foarte vocali și agresivi în a-mi solicita cei cinci metri cubi de apă, pe care i-am promis în campanie electorală. Mă amuză această fervoare a lor, o înțeleg și aș vrea să le spun și lor, în calitate de locuitorii acestui municipiu sau acestui județ, dar și oamenilor onești, care înțeleg că lucrurile se întâmplă în timp, că lucrăm la acest proiect. Am avut deja mai multe întâlniri de lucru, împreună cu domnul George Ionica și echipa dumnealui din Compania de Apă Olt. Îi mulțumesc foarte tare pentru disponibilitate și pentru faptul că atât dumnealui, cât și echipa cu care am lucrat, o echipă de profesioniști, din Compania de Apă Olt au depus foarte mult efort și energie în a identifica soluții.

Am mers pe mai multe direcții în identificarea acestor cinci metri cubi de apă pentru Municipiul Slatina și am identificat un prim pas. Nu vor fi cei cinci metri de apă încă, dar, în discuțiile de lucru pe care le-am avut, am ajuns la concluzia, privind cifrele, că locuitorii municipiului Slatina plătesc în tariful apei 51% pierdere pe care Compania de Apă Olt o are. Din apa pe care Compania de Apă Olt o pregătește să o furnizeze beneficiarilor, 51% este pierdere, în acest moment, pe cifre. Această pierdere de 51% se regăsește în prețul final, în tariful final pe care beneficiarii îl plătesc. Atenție, locuitorii întregului județ! Nu vorbim doar de Slatina. Evident că cele mai mari pierderi sunt în Slatina și Caracal, pentru că aici avem cei mai mulți beneficiari conectați la rețea și pentru că sistemul este cel mai învechit.

Vorbind cu domnul George Ionică și cu colegii din CAO, am ajuns la concluzia că nu este corect ca locuitorii județului Olt să susțină această pierdere pe care Compania de Apă Olt o are. Și în acest moment, aș vrea să fiu foarte clar, ca un pas intermediar, spre acordarea celor 5 metri de apă, adică cele două nu se exclud… Am decis ca populația beneficiară de servicii ale Companiei de Apă Olt, din județul Olt, să nu mai plătească această pierdere de 51% din tariful apei. Ceea ce înseamnă că, fără să modificăm tariful, Compania de Apă Olt va susține și va suporta, așa cum este și corect, această pierdere. Compania de Apă Olt va suporta această pierdere de 51%. Ce înseamnă asta pentru beneficiarul final? Este că, pe factură, va apărea tariful de 16 lei, care este acum în vigoare, iar Compania de Apă Olt va decide juridic, sub formă de discount comercial sau sub formă de asumare, o reducere, astfel încât beneficiarul final să plătească 11,97 lei pe metru cub, inclusiv TVA. 11,97 lei pe metru cub de la 16 lei. Atenție, în tot județul Olt, nu doar în Slatina. Și mai vreau să fim foarte clari că această măsură nu înseamnă eliminarea acordării celor 5 metri cubi de apă. Este doar un pas intermediar, care vine în sprijinul populației.

Apa, în județul Olt, în loc să fie o normalitate, a devenit prohibitivă, prin prețul pe care-l are. Mai exact prin această pierdere, care se reflectă în prețul final al apei. Compania de Apă Olt a făcut o notă de fundamentare în care explică această situație și în care solicită ca prețul plătit de beneficiar să fie 11,97 lei. Această notă de fundamentare a ajuns la Consiliul de Administrație, care nu are caracter decizional, trebuie doar să o avizezi. Consiliul de Administrație se poate întruni azi, căci a primit această notă de fundamentare. Consiliul de Administrație, mai spun o dată, administrat în totalitate membri PSD, organism care trebuie doar să avizeze acest referat, această notă de fundamentare. După care, într-o ședință a Adunării Generale Acționarilor, eu, Mario De Mezzo, în calitate de primar al Municipiului Slatina, reprezentant al acționarului majoritar cu 75% în AGA, aprob această notă de fundamentare și de la 1 decembrie locuitorii municipiului Slatina pot plăti acest tarif. Cei din Consiliul de Administrație trebuie să avizeze această notă de fundamentare. Ei nu trebuie să-și asume responsabilitatea, mi-o asum eu. Ei trebuie doar să o avizeze. Astăzi, mâine, ei pot face asta. Și eu o aprob, în cantitate de reprezentant al acționarului majoritar în AGA, iar de la 1 decembrie locuitorii plătesc acest preț… De la 16 lei la 11,97 lei. Toți locuitorii județului Olt. Și, mai spun o dată, este doar un pas intermediar spre acordarea celor 5 metri cubi de apă. Nu se exclud cele două.

Deci, în acest fel, ANRSC-ul nu poate avea nicio problemă, pentru că tariful rămâne neschimbat. Uniunea Europeană, MIPE, nu are de ce să aibă vreo problemă, pentru că tariful rămâne neschimbat. Noi nu intervenim (…). Tariful rămâne neschimbat. 16 lei pe metru cub. Ce se schimbă este suma pe care o plătește beneficiarul, în care astăzi avem inclusă pierderea CAO de 51%. Îi mulțumesc lui George Ionică, pentru multele ore în care, împreună cu echipa lui, căreia, de asemenea îi mulțumesc, a stat în întâlniri cu mine și am încercat să găsim soluții. Ca să concluzionăm și vă mulțumesc!”

George Ionică: Așteptările sunt foarte mari, problemele sunt foarte mari, iar preocuparea noastră este, de asemenea, foarte mare…

La rândul său, după ce a prezentat o serie de măsuri, pe care le va lua în perspectiva imediată, alături de echipa sa administrativă și cu ajutorul profesioniștilor din vechea gardă a Companiei de Apă Olt, George Ionică a conchis:

„Pe tema pe care am discutat-o astăzi,  preocuparea noastră  este foarte mare. Mulțumesc și colegilor din Compania de Apă, unde am găsit foarte mulți oameni dornici să facă treabă. Deși lucrăm cu apa, avem zilnic „focuri” de stins, lucrăm la foc continuu. Sunt oameni care vin foarte des la mine în birou, pentru a rezolva probleme curente, unii chiar și de cinci ori pe zi, oameni care mi-au spus că anterior, în zece ani de zile, au intrat doar de două ori în biroul directorului. Așteptările sunt foarte mari, problemele sunt foarte mari, iar preocuparea noastră este, de asemenea, foarte mare…”

Dumitru Sîrghie

- Advertisment -

Most Popular

- Advertisment -