AcasăBreviar parlamentarParlamentarii Siminica Mirea, Emil Albotă și Cătălin Grecu – cosemnatari ai inițiativei...

Parlamentarii Siminica Mirea, Emil Albotă și Cătălin Grecu – cosemnatari ai inițiativei legislative pentru modificarea și completarea OUG nr. 97/2005, privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români

Siminica Mirea, senator PSD, alături de deputații Emil Albotă și Cătălin Grecu, susține, spre aprobarea Parlamentului României, Legea pentru modificarea și completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 97/2005, privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români.

„În ultimii ani, în România, au fost semnalate, în mass-media, numeroase de situații când, la aceeași adresă, erau înregistrați sute sau chiar mii de oameni care, de fapt, nu locuiau acolo.

Cel mai spectaculos caz a fost prezentat, la începutul acestui an, în februarie, în capitală. Structura de Evidența Populației a descoperit o adresă la care locuiau, fictiv, 18.000 persoane, iar în țară au fost identificare peste 150 de adrese, cu mii de locuitori. Bucureștiul și Iașul sunt orașele unde sunt înregistrate cele mai multe persoane cu domiciliul la o singură adresă. Situația continuă să fie problematică”, a declarat Siminica Mirea.

Evidența cetățenilor români care domiciliază în România se ține în cadrul sistemului național informatic de evidență a populației, în scopul cunoașterii numărului, structurii și mișcării populației, pe teritoriul țării.

„Dacă numărul și structura populației sunt cunoscute, pe baza datelor furnizate de către autoritățile locale, la nașterea persoanelor, mișcarea populației, pe teritoriul național este un fenomen dinamic, iar cunoașterea acesteia se face, exclusiv, pe baza informațiilor furnizate de persoane, cu ocazia prezenței la serviciile publice comunitare de evidența persoanelor, pentru a solicita acte de identitate sau înscrierea mențiunii de reședință, depinde de obligațiile stabilite în sarcina acestora și de gradul de responsabilitate, privind respectarea acestor obligații”, a spus Emil Albotă.

Totodată, reglementările legale în vigoare conțin obligații pentru cetățeni, referitoare la schimbarea domiciliului, dar modul în care sunt formulate, nu permit sancționarea nerespectării acestora, iar în cazul stabilirii reședinței, nici nu există instituite astfel de obligații.

„Consecința acestei situații este că persoanele care declară schimbarea domiciliului sau solicită înscrierea mențiunii de reședință, în majoritatea situațiilor, o fac în interes personal. Nu puține sunt, însă, situațiile când persoanele obțin schimbarea domiciliului sau viza de reședință, la adrese la care nu locuiesc, aceasta fiind posibilă din lipsă de reglementări, care să condiționeze schimbarea domiciliului și acordarea vizei de reședință, de suprafața imobilului cu destinație de locuit și de numărul de persoane care locuiesc la această adresă, conform datelor din registrul de evidență a persoanelor”, a declarat Cătălin Grecu.

De asemenea, se dorește și reglementarea situațiilor în care persoanele care doresc să-și schimbe domiciliului sau să-și stabilească reședința la adresele la care locuiesc efectiv, dar nu pot obține acte de identitate sau viză de reședință la aceste adrese, din cauza proprietarilor care, fie nu se pot deplasa pentru a-și exprima consimțământul necesar, fie nu sunt interesați să oficializeze domiciliul sau reședința, în locuința lor, altor persoane. Conform Siminicăi Mirea, această limitare nu se mai justifică și continuă să determine greutăți la obținerea actelor de identitate.

Ionuț Dumitrescu


- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments