Prima ședință de Consiliu Director al UZPR din anul 2025 s-a desfășurat pe 9 ianuarie, statutar, cu prezență la sediul central al Uniunii și online. Pe ordinea de zi s-au aflat o serie de teme importante pentru organizație, pe care forul de conducere al UZPR le-a supus aprobării membrilor săi. Astfel, s-au decis următoarele repere ale activității din perioada imediat următoare:
– Aprobarea adeverințelor pentru indemnizația în conformitate cu prevederile Legii 8/2006;
– Creșterea cuantumului cotizației de membru UZPR la 250 de lei pe an, începând cu data de 1 februarie 2025 – membrii UZPR care vor plăti până la 31 ianuarie 2025 vor achita actuala cotizație, de 200 de lei;
– Verificarea situației membrilor care au restanțe mai mari de doi ani la plata cotizației și care, potrivit Statutului, pot pierde calitatea de membru al UZPR – s-a decis să se facă un ultim apel la acești membri, înainte de predarea situației la casele de pensii;
– Mărirea la 200 de lei a costului de evaluare și procesare a dosarelor care vin la Comisia de Atestare Profesională, începând cu 1 februarie 2025;
– Organizarea Adunării Generale anuale în cursul lunii martie, data exactă urmând a fi anunțată prin Convocator, potrivit prevederilor Statutului UZPR;
– Finalizarea alegerilor interne în toate filialele în care acestea nu au avut loc în cursul anului 2024 ;
– Trimiterea Proceselor verbale și a Rapoartelor de activitate pe anul anterior, dinspre filiale, în vederea Adunării Generale anuale, până în data de 21 februarie 2025;
– Actualizarea noului Statut, care va fi supus Adunării Generale anuale, cu recomandările comisiilor de specialitate ale UZPR, precum și constituirea unui grup de lucru care să monitorizeze din perspectivă legală prevederile care vor fi introduse – ultimele observații din filiale pe marginea noului Statut vor fi trimise până la 31 ianuarie 2025;
– Participarea UZPR la programul „Europa creativă”, cu fonduri europene, care implică o platformă colaborativă cu podcasturi, cursuri de formare, forumuri, emisiuni tv etc.
– Participarea UZPR, ca partener, la seria de evenimente media organizate la București, în perioada 3-5 mai: cea de-a 32-a ediție a Conferinței UNESCO dedicată Zilei Internaționale a Libertății Presei și ceremonia de decernare a Premiului Mondial „Guillermo Cano”;
– Schimbarea vechilor legitimații de membru al UZPR cu unele noi, pe format card; prețul legitimațiilor rămâne neschimbat (50 lei);
– Verificarea situației filialelor din Diaspora care nu întrunesc numărul necesar de membri;
– Distribuirea formularului pentru redirecționarea către UZPR a celor 3, 5% din impozitul pe venit către UZPR central sau filiale.
Președintele UZPR, Sorin Stanciu, a arătat că s-au înregistrat 186 de noi membri ai Uniunii după alegerile din 20 iulie 2024 și a anunțat că vor continua și în 2025 întâlnirile regionale ale conducerii Uniunii cu reprezentanții filialelor din teritoriu.
Ilie Cristescu, președintele Comisiei de cenzori, a arătat că situația financiară a UZPR în prezent este una stabilă, echilibrată, și a felicitat conducerea pentru gestionarea corectă a fondurilor Uniunii.
Următoarea ședință de Consiliu Director al UZPR va avea loc pe data de 27 februarie 2025.