AcasăActualitateRomânia – performanțe în utilizarea numărului unic de urgență 112

România – performanțe în utilizarea numărului unic de urgență 112

Serviciul de Telecomunicații Speciale a emis un comunicat de presă, în cadrul căruia anunță faptul că România se situează printre statele membre cu cei mai buni timpi de reacție, adică sub 10 secunde, și o acuratețe sporită în localizarea apelanților la numărul unic de urgență 112, fapt ce reiese din cel mai recent raport al Comisiei Europene. România face parte dintre cele cinci state membre care reprezintă exemple de bună practică, în termen de furnizare a datelor necesare pentru analiza sistemului. Serviciul de Telecomunicații Speciale este organul central al statului, care administrează, exploatează, întreține și dezvoltă Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență. Timpul mediu de reacție este de 3,68 secunde și este înregistrat în cazul a 94,63% dintre apelurile la numărul 112.

112 611În ceea ce privește localizarea apelanților, doar în 2% dintre cazuri nu este posibilă, acuratețea localizării fiind de 97,20% pentru rețelele de telefonie fixă și de 99,27% pentru cele de telefonie mobilă. În cazul țării noastre, atât folosirea numărului 112, cât și localizarea apelantului funcționează și în roaming.

România este una dintre puținele țări membre ale Uniunii Europene în care 112 este  număr unic de urgență. În urma campaniilor de educare și informare desfășurate de către Serviciul de Telecomunicații Speciale, în țara noastră, numărul de apeluri false a scăzut în ultimii ani cu aproximativ 25 % și se situează la circa 65 de procente, înscriindu-se în media înregistrată și în statele europene cu tradiție în domeniu.

Comisia Europeană a făcut apel la toate statele membre să își intensifice eforturile în vederea unei mai bune localizări a apelanților și pentru facilitarea accesului la numărul unic de urgență 112 a persoanelor cu dizabilități.

Ionuț DUMITRESCU

- Advertisment -

Most Popular

- Advertisment -