În ultima sa interpelare în Parlamentul României, senatorul PNL de Olt – Siminica Mirea – a transmit un mesaj ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, cu privire la introducerea unor parapeți de beton, în zona Pădurea Sarului, zonă unde se produc foarte multe accidente rutiere.
În discursul său, Siminica Mirea a spus faptul că, în județul Olt, pe o distanță de 2 kilometri, între Piatra Olt și Bobicești, în zona Pădurea Sarului, segmentul din Drumul European E574, numai de la începutul anului 2017, până în prezent, s-au înregistrat opt morți și douăzeci de răniți grav și foarte grav. Pagubele materiale, în această perioadă, nu pot fi deocamdată estimate, deoarece, la nivelul firmelor de asigurări, au loc, încă, discuții și negocieri. În aprilie 2017, pe 24, la Pădurea Sarului, în zona definită anterior, au murit cinci oameni. Cauza accidentului: intrarea pe contrasens a unui autotren cu probleme la o anvelopă de la semiremorcă.
„Chiar dacă Poliția Rutieră a introdus marcaje de limitare a vitezei în zonă, reducerea numărului accidentelor nu s-a produs conform estimărilor. Sancțiunile nu opresc drumul spre tragedii.
Istoria fiecărui accident în parte este o tragedie. Nu este, însă, timpul și locul pentru o pledoarie individuală, pe toate cazurile petrecute în zonă.
Singura soluție este introducerea parapeților din beton ca separator de sens, așa cum există, spre exemplu, pe DN 1, în zona Otopeni, unde după implementarea acestui proiect accidentele cu consecințe grave și deosebit de grave au scăzut ca număr. Chiar dacă implică costuri o asemenea investiție, chiar dacă d-voastră îmi veți spune că, într-o zi, vom avea o autostradă, ca rută alternativă pentru traseul Pitești-Craiova, până atunci este extremă urgență! Niciun cost suplimentar nu e prea mult când e vorba de viața unui om!
Raportat la situația prezentată mai sus, vă adresez următoarea întrebare: «Câți oameni mai trebuie să moară pe Drumul European E 574 pentru a interveni cu separatoare de sens?»”, a declarat Siminica Mirea.
Ionuț DUMITRESCU