Centrul de suport tehnic al STS este pregătit să acorde asistență personalului din secțiile de votare pentru utilizarea echipamentelor și a aplicației pentru verificarea dreptului de vot.
Centrul de suport tehnic al STS include cele 41 de centre de preluare a apelurilor, câte unul pentru fiecare județ din țară și unul pentru București-Ilfov și străinătate, dispeceratele și centrele de intervenție tehnică ale căror echipe sunt pregătite să remedieze eventualele situații semnalate de personalul din secțiile de votare în cel mult 45 de minute.
La un singur număr de telefon, președinții secțiilor de votare și operatorii de calculator pot să contacteze Centrul de preluare a apelurilor pentru sprijin din partea specialiștilor din instituțiile care au atribuții în organizarea și desfășurarea alegerilor:
- asistență tehnică privind echipamentele de comunicații și aplicațiile informatice, de la STS (tasta 1);
- asistență privind operațiunile electorale, de la AEP și BECJ (tasta 2);
- asistență privind completarea proceselor-verbale, de la INS (tasta 3);
- sesizări privind votul multiplu (tasta 4).
Reamintim că datele statistice cu prezența alegătorilor în secțiile de votare și procesele-verbale încheiate la finalul procesului electoral vor fi afișate în timp real și disponibile publicului pe site-ul https://prezenta.roaep.ro, iar datele publicate prin tehnologia blockchain sunt accesibile pe https://voting.roaep.ro.
Mai multe detalii privind rolul și atribuțiile STS în asigurarea suportului tehnic pentru buna desfășurare a proceselor electorale pot fi regăsite la adresa: https://sts.ro/ro/alegeri-2024/.
Informații suplimentare despre infrastructura de blockchain folosită în cadrul sistemelor informatice utilizate la alegeri, care asigură trasabilitatea, integritatea și transparența datelor, pot fi consultate la adresa: https://sts.ro/ro/tehnologia-blockchain-parte-integranta-a-sistemelor-si-aplicatiilor-informatice-utilizate-la-alegeri/!, se arată în comunicatul Biroului de Presă al STS!
Linia Întâi